Friday, 19 August 2011

Pancutan Mani.

Oleh: Somad Musa

Lucahnya tajuk entri ni. Lucah ke? 

Apa itu mani?
Sila rujuk sini [sini] (18sx)

Ada yang rasa jijik bila baca entri ni? Erm… silakan jijik

Bila disebut perkataan mani atau air mani, pasti ramai diantara kita akan marah… malu… segan... jijik... dan sebagainya

Mungkin topik ini kurang sesuai dibincangkan di khalayak umum. Kenapa? Taboo sangat kah?

Tanpa memikirkan tentang semua tu, Somad tanpa segan silu dan semuktamadnya akan menulis perihal ini. Selepas ini mungkin akan ada pihak yang melabel Somad  gila seks atau sebagainya. Silakan. Somad terima dengan hati yang terbuka. Tak cukup tapak tangan, nyiru Somad tadahkan.

Semua tahu. Manusia bermula dari setitis mani. Manusia jijik?

Firman Allah dalam Surah Al-Insan ayat 2:

إنا خلقنا الإنسان من نطفة أمشاج نبتليه فجعلناه سميعا بصيرا
Sesungguhnya Kami telah menciptakan manusia  daripada setitis air mani yang bercampur yang Kami (hendak mengujinya dengan perintah dan larangan), kerana itu Kami jadikan dia mendengar dan melihat.

Kemudian manusia melalui beberapa fasa kejadian.
Satu. Nutfah.

Dua. Alaqah.

Tiga. Muzghah.

Empat. ‘Izom & lahm.

Jom kita tonton video berkaitan proses kejadian manusia menurut kaca mata Al-Quran.


*psssttttt... Tak lucah kan???!

12 comments:

puteяi ʓαняα said...

nak lucah apenye.
benda ini dah termaktub dalam Al-QURAN

Somad Musa said...

puteri: ada gak individu2 yg tak suka cakap ttg topik2 mcm ni... :D

syazwan tahir said...

x lucah pun la abg....pe yg abg ckp sumer betol..besides mmg dlm al-quran de sebut. :) like dis! :D

Somad Musa said...

tq dik syazwan... mana dutch lady jagung nih? dh lama tggu :D

M.E Z.A.F.I.R.A.H said...

hehe... xde lucahnye pon... benda2 ni bagus untuk di share... sambil mengingati sesama kita tentang asal kejadian kita sendiri...

shedameor said...

tak lucah laa. hik3

faRHa@miSS Vio said...

dh tua...pemikiran pon kna la matang ... ^_^ ..xdea yg lucah ...

Somad Musa said...

farha- ramai org2 tua yg kurang matang...

Miss Muralysm said...

Subhanallah. Kagum dengan kebesaran Allah S.W.T..

Razil Tahir said...

proses kejadian manusia memang ramai yang taknak touch... malu la ape la..

kalau benda-benda yang memang lucah tue ramai plak yang nak amek taw...

Wawazzup said...

info yg berguna x perlu nak segan eh hehe..bgus la info pasal ni x semua betul2 tau sal ni..

Anonymous said...

sebenarnya positif/negatif sesuatu topik tu bergantung bagaimana kita mengolah atau memperkatakannya.

Jika diolah dr sudut (rabbaniyah) ketuhanan, maka sudah tentu mengingatkan kita semula pd tuhan kita..

Allhu Akbar, moga tulisan pena terus menyedarkan manusia2 yg lupa..